« Listopad 2020 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
SUDJELUJTE U PRIKUPLJANJU PLASTIČNIH ČEPOVA U NAŠOJ ŠKOLI
DOBRO DOŠLI U KNJIŽNICU !
Radno vrijeme knjižnice:
ponedjeljak - petak
8,30-14,30
knjižničarka: Tina Radovanović
Katalog knjižnice: http://library.foi.hr/m3/k.aspx?B=1179
Noć knjige sjajna je manifestacija kojom se popularizira čitanje i veliča svijet knjige i pisane riječi.
A mi itekako znamo vrijednost knjiga i čitanja, a naročito cijenimo umjetnička zanimanja pisac i ilustrator :)
Naši programi:
2017./2018.
https://nocknjige.hr/program.php?program_id=3671#prettyPhoto
2018./2019.
Koliko je čitanje važno, znamo svi. O važnosti čitanja puno znaju i naši najmlađi učenici. Ove
su godine marljivo učili čitati, te su postali članovi naše školske knjižnice, kao i Knjižnica
grada Zagreba, koje vrše besplatan upis učenika i sve djece od rođenja do konca godine kada
navršavaju 15 godina, a susretali su se i s književnicima, pokazujući svoje vrlo zrelo
razumijevanje važnosti knjiga i čitanja.
O važnosti čitanja učenici su učili kroz različite aktivnosti i projekte: redovito su posjećivali
knjižnicu i Bibliobus, sudjelovali su na Nacionalnom natjecanju u čitanju naglas, u suradnji s
HRT-om snimali su emisiju na temu knjige i čitanja, predstavili su se na završnici projekta
Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene knjige, posjetili su Interliber i Nacionalnu i
sveučilišnu knjižnicu u Zagrebu, u Hrvatskom narodnom kazalištu pogledali su balet Ana
Karenjina te su se u okviru analize upoznali s književnim klasikom, trećaši su uključeni u
Nacionalni projekt za poticanje čitanja Čitamo mi, u obitelji svi, susretali su se s
književnicima, sudjelovali u aktivnostima Malih knjižničara, procjenjivali knjige za dar
učenicima generacije, svojim su recenzijama vršnjacima preporučivali knjige za slobodno
čitanje, lektiru su obrađivali na drugačiji način, svoju su kreativnost i medijsko znanje
pokazali snimajući i ocjenjujući amaterske filmove, a o odnosu prema psima učili su kroz
radionice u organizaciji Skloništa za nezbrinute životinje Dumovec…
O aktivnostima detaljnije pročitajte na našoj Naslovnici školskog WEB-a http://www.os-iver.skole.hr/
Učenice Sara Krnjić 8.B i Leonarda Markić 5.A sudjelovale su na Županijskom natjecanju u
čitanju naglas u Gradskoj knjižnici na Starčevićevom trgu
Učenici 5.B na snimanju emisije Luka i prijatelji na temu knjige i čitanja u Bibliobusu pred
našom školom
Učenici 8.A razreda i Mali knjižničari unaprjeđuju i oplemenjuju svoje kulturne i društvene
spoznaje i iskustva / posjet Hrvatskom narodnom kazalištu i Nacionalnoj i sveučilišnoj
knjižnici u Zagrebu
Lana Škrapec, Sara Denise Anderson i Jan Jarža, učenici 5.B razreda, na završnici
Nacionalnog projekta za poticanje čitanja Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene
knjige
Mali knjižničari na Interliberu
Prvašići na radionici Plavi Pas / suradnja sa skloništem za nezbrinute životinje Dumovec
Ovu šetnju kroz naše knjižnične aktivnosti završit ćemo citatom naše gošće, književnice za
djecu i mlade i školske knjižničarke Ankice Blažinović Kljajo:
„Čitanje je važno, ono obogaćuje naše unutarnje svjetove, razvija maštu, vještinu čitanja, ono
je kao hrana za dušu. A književnik… jednako uživa u čitanju i pisanju knjiga… Čitanjem svoju
dušu obogaćuje, a pisanjem oslobađa sve što je u nju pohranio…“
Naši knjižnični projekti 2016./2017.
1. Čitamo mi, u obitelji svi
U našoj školi u petak 20. 1. 2017.
je započela provedba nacionalnog projekta za poticanje čitanja i obiteljskog čitanja
Čitamo mi, u obitelji svi! :)
Školske godine 2011./2012. u školama diljem RH pokrenut je projekt školskih knjižničara i udruge Hrvatska mreža školskih knjižničara (HMŠK) Nacionalni projekt poticanja čitanja pod nazivom "Čitamo mi, u obitelji svi".
U projekt je godišnje uključeno oko 150 školskih knjižnica i knjižničara, oko 300 učitelja i učiteljica, oko 5 000 učenika i 20 000 njihovih članova obitelji iz cijele Hrvatske.
U projektu sudjeluju učenici trećih razreda. Knjižnična naprtnjača s 8 naslova atraktivnih za svakog člana obitelji te Bilježnicom dojmova, boravi svaki tjedan u jednoj obitelji. Po povratku naprtnjače u školu, učenik prezentira dojmove zabilježene u Bilježnici dojmova.
Školski knjižničar i učitelji u međusobnoj suradnji promiču važnost školske knjižnice kao informacijskog središta škole i važnost svladavanja tehnike čitanja kod učenika.
Ovim projektom se nastoji razviti kod učenika tehnika uspješnog čitanja i razumijevanja pročitanog, čitateljske navike, ljubav prema čitanju kao kvalitetnom načinu provođenja slobodnog vremena i čitalačke sposobnosti učenika koje su vrlo važne za njegihovo daljnje cjeloživotno učenje.
Roditelji su učeniku najvažniji uzori do puberteta. Najučinkovitiji način svladavanja tehnike čitanja je u okolini koja i sama čita i potiče čitanje.Prema nekim istraživanjima najbolji su čitači učenici iz obitelji u kojima se mnogo čita i knjige predstavljaju vrijednost.
Čitajući dijete razvija svoj rječnik, maštu i kreativnost, koji su važni elementi u cjeloživotnom učenju. Pozitivnim stavom prema čitanju stvaraju zdrav odnos u procesu učenja.
Projektom želimo ukazati da se u školskoj knjižnici ne nalazi samo lektira, nego i druga literatura poput stručne literature koja poboljšava odgojno-obrazovani proces, knjige koje potiču stvaralaštvo, i ljubav prema čitanju kod djece te uče da se samostalno koristi knjigu kao izvor ugode i znanja.
Prošlogodišnji sudionici, učenici 3.A razreda s učiteljicom
Snježanom Nikolić i knjižničarkom Tinom Radovanović
U rimskoj mitologiji, Kupidon ili Kupid (latinski Cupido) je bog erotske ljubavi, požude i ljepote. Povezan je sa grčkim bogom Erosom i hinduističkim Kamom. Drugi mu je naziv Amor. Kupidon znači "požuda", a Amor "ljubav".
Kupidon je mlad, veseo i živahan bog. Ima zlatne strijele koje odašilje u srca bogova i smrtnika. Prikazuje se kao lijep dječak sa krilima, koji gađa bića da im donese ljubav. U narodnoj kulturi, Kupidon se predstavlja kao anđel ljubavi, za Valentinovo. U umjetnosti je Kupidon pomalo pakostan.
Učenice Sara Krnjić 8.B i Leonarda Markić 5.A sudjelovale su na Županijskom natjecanju u čitanju naglas u Gradskoj knjižnici na Starčevićevom trgu. Na Državno najtecanje plasirala su se prva tri mjesta. Naše cure ne idu dalje, ali su bile odlične! Čestitamo na sudjelovanju!
Na natjecanju je sudjelovalo 16 učenika 3. - 8. razreda. Učenici su u dvije minute predstavili knjigu po vlastitom izboru, nakon čega je uslijedilo trominutno čitanje odabranog ulomka. Svaki je učenik obojio svoj nastup kistićem svoje osobnosti i doživljajnosti, svojstvenim samo njemu... Nezaobilazna trema pokušala je utišati unutarnji glas našim malim čitačima, no ipak nisu dozvolili da ona bude ograda prema slušateljima, te su svi nazočni uživali u nastupima i puno naučili.
Svi natjecatelji su bili odlični, no s najvećim brojem bodova proglašavamo pobjednice natjecanja:
1. U kategoriji mlađeg uzrasta (3. - 5. razred) Leonarda Markić, učenica 5.B razreda.
2. U kategoriji starijeg uzrasta (6. - 8. razred) Sara Krnjić, učenica 8.A razreda.
Učenice će nastupiti na Županijskom Natjecanju u čitanju naglas u četvrtak 27.10.2016. u Gradskoj knjižnici.
Svim učenicima čestitamo na odličnim nastupima!
Bodovnu listu potražite na oglasnoj ploči pokraj Školske knjižnice.
Primjer Državnog natjecanje pogledajte na linkovima:
https://www.youtube.com/watch?v=Cdm_IkCIwFM
https://www.youtube.com/watch?v=2C7UAA-IMlw
Kriteriji vrednovanja na natjecanju:
Organizirano je sudjelovanje u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja. Učenicima su knjige potrebne za kviz dostupne u našoj školskoj knjižnici, kao i laptop za rješavanje kviza. Zainteresirani učenici mogu se javiti knjižničarki. Pobjednici kviza sudjelovat će na završnoj svečanosti u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu u studenome.
I ove školske godine nastavljamo sa sudjelovanjem u projektu. Odlučili smo se za temu ples, i uključit ćemo učenike petih razreda.
Koliko je čitanje i čitanje s razumijevanjem važno, neupitna je činjenica, naročito u vrijeme zasićenosti neizrecivom količinom neselekcioniranih informacija među kojima je teško od šume uočiti stablo.
Naši su učenici svjesni važnosti čitanja pa tijekom školske godine sudjeluju u različitim aktivnostima i projektima kroz koje unaprjeđuju svoju vještinu čitanja, čitanja s razumijevanjem, ali i oplemenjuju svoju dušu, osjećajno se obogaćuju, stječu nova znanja i novu senzibilnost. Čitanje, naročito knjiga iz književnosti, nalikuje na putovanje svemirskim brodom…otkriva neslućene nove svjetove…
Naročito nas veseli što poticaj za čitanje može biti stvaralaštvo, kao i to što čitanje može potaknuti na stvaralaštvo.
Najbolje je kada se to dvoje ujedini, što dokazuju naši učenici LANA ŠKRAPEC, SARA DENISE ANDERSON i JAN JARŽA, nastupili su na završnici projekta Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene knjige u Kinu Tuškanac u petak 31.3.2017.
Na nastupu se predstavilo 36 škola, među kojima su zapaženom plesno - dramskom točkom naši učenici zaslužili nekoliko gromoglasnih aplauza. Atmosfera je bila odlična!
Uz sam nastup, Lana, Sara i Jan dobro su se zabavljali svo vrijeme, a fotografije možete pogledati u našoj Foto galeriji!
Glavna ideja projekta je knjigu učiniti atraktivnom i dostupnom svima. Odabrana knjiga čita se naglas tijekom prvog polugodišta. U čitanju sudjeluju učenici, učitelji, roditelji, ravnateljica, knjižničarka, gosti i ostali članovi obitelji i lokalne zajednice. Čitase u raznim prilikama i na različitim mjestima.
Prošlogodišnja Knjižna booka, manifestacija koju je pokrenula Hrvatska udruga školskih knjižničara, održana je u petak, 1. travnja 2016., u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu.
Manifestacija je osmišljena s ciljem promicanja knjige i čitaja povodom Svjetskoga dana dječje knjige, 2. travnja. Nadnevak je odabran u povodu sjećanja na poznatoga danskog pisca bajki Hansa Christiana Andersena, rođenog 2. travnja 1805. godine.
Program je sadržavao niz zabavnih sadržaja u kojima se igrom i druženjem potiče čitanje i pobuđuje ljubav prema knjizi i pisanoj riječi.
U sklopu svečanosti održana je i završnica nacionalnoga projekta za poticanje čitanja Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene knjige, na kojoj je sudjeloval 27 škola iz 11 hrvatskih županija!
Naše učenice 4. B razreda LEONARDA MARKIĆ i ROMANA GOLUBOVAC predstavile su knjigu Kebarie, slovenske spisateljice Janje Vidmar. Njihova je dramska izvedba uistinu zabljesula! Uz iznimo vrijedu poruku koju su odaslale, da je za sreću i slogu važno znati da su svi ljudi isti, te da je važno u životu ne posustati i kada je teško, osvojile su srca nazočnih.
Ovu smo točku odlučili pustiti da i dalje pomiče granice naše spoznaje!
U petak, 8. travnja, djevojčice su sa svojom dramskom točkom gostovale u Osnovnoj školi Bresjte, čime smo obilježili Međunarodni dan Roma.
Čestitamo!
U TIJEKU JE OBUKA UČENIKA u okviru Knjižnično-informacijskog programa - Internetski izvori znanja, e-knjižnica, e-lektira i e-učila.
Za pristup sadržaju morate se prijaviti svojim AAI@Edu.HR elektroničkim identitetom, kojega ste dobili ili zatražite u svojoj školi. Ako ne znate koja je vaša korisnička oznaka ili zaporka, obratite se administratoru elektroničkogimenika vaše škole ili razredniku.
http://lektire.skole.hr/ > PRIJAVA > PRIJAVA AAI@EDU.HR KORISNIČKIM RAČUNOM
U sklopu naše škole, na prvom katu, nalazi se školska knjižnica.
Knjižnica je s radom započela početkom školske godine 2014./2015., a simbolično je otvorena 11. studenog 2014. na Dan hrvatskih knjižnica.
Sretni smo i ponosni što smo našu knjižnicu pridružili dobrom društvu velikog broja knjižnica u Republici Hrvatskoj i simbolično obilježili ovaj dan izradom prigodnog plakata i ugošćavanjem učenika prvog i drugog razreda u knjižnici. :)
Iako u fondu ima preko 1000 knjiga, desetak naslova časopisa, ponešto filmova i igara koje učenici mogu posuditi, ona je puno više od "mjesta na kojem se posuđuju knjige" – u njoj se druži, razmjenjuju iskustava, u skolopu knjižnice ili u suradnji s knjižnicom, obilježavaju se značajni dani, književnici i njihovo stvaralaštvo, ugošćavaju se književnici i druge osobe iz kulturnog života, održavaju se radionice, kino u školi, sudjeluje se u esteskom i kulturnom oplemenjivanju škole, pišu se seminari, uči se individualno ili u skupinama, igraju se poučne igre, istražuju izvori znanja, čitaju i listaju knjige i časopisi, ili se samo navrati osjetiti...miris knjige...te se posudi (ili vrati) knjiga...
Ponekad se knjižnica koristi za izvođenje nastave na malo drugačiji način – uz korištenje multimedijalne podrške nastavi ili prigodne goste, koristi se za pričanje i prepričavanje te motivaciju za lektiru ili interpretaciju lektire.
Naša je knjižnica učenicima poput dnevnog boravka - ugodan prostor opremljen radnim prostorom i prostorom za slobodno vrijeme, izvorima informacija, znanja i kreativnosti. Učenici rado borave u knjižnici!
Mali knjižničari su skupina koja pomaže u knjižničarskim poslovima, bavi se kreativnim radom, sudjeluje u prostornom dekoriranju knjižnice i panoa, čita knjige i piše kritičke osvrte, preporuke za čitanje i za gledanje filmova i ostalih televizijskih sadržaja. Učenici se prema želji bave i literarnim te dramskim stvaralaštvom. Mali knjižničari dali su svoj veliki doprinos u inicijalnom opremanju knjižnice, pomažući knjižničarki u osnovnim knjižničarskim poslovima.
Knjiga je za djecu misterij. A pisac je za njih mistik kojeg polako razotkrivaju družeći se s njim. S knjige tada pada koprena tajni i onog otpora koji djeca nerijetko imaju prema čitanju.
Pisac izdvoji baš onaj trun najuzbudljivijeg i to približi djeci u druženju sa sobom, ispreplićući ga s detaljima iz svoga života i, klik!
Čarolija se zakotrljala!
Književni susreti u školi u šk. god 2014./2015.
Dubravka Volenec - 1. i 2. razred
Jelena Pervan - 3. razredi, 1. i 2. razred
Književni susreti u šk. god. 2015./2016.
Melita Rundek - 6. razred
Jelena Pervan - 1. i 2. razredi
Književni susreti u šk. god. 2016./2017.
Ankica Blažinvoić Kljajo - 2., 3. i 4. razredi
Književni susreti u šk. god. 2017./2018.
Jadranka Čunčić-Bandov - 1., 2., 3. i 4. razredi
Dubravko Jelačić Bužimski - 7. i 8. razredi